Michal Belej: EMILY

foto: Nora a Jakub

 

Tvorivý tím

text a réžia: Michal Belej

dramaturgia: Katarína Mrázek

scéna a kostýmy: Laura Štorcelová

hudba: Tomáš Prištiak

choreografia: Barbora Janáková

light design: Jakub Ťapucha

scénická spolupráca: Tomáš Badin, Marek Štuller

produkcia: Adam Janda

vizáž: Alžbeta Tešediková

grafický dizajn: Jaroslava Karnoková

foto: Nora a Jakub

účinkujú: Lýdia Ondrušová, Jakub Jablonský

Špeciálne poďakovanie: Kristián Kmeť, Silvia Zrebná

 

PREMIÉRA
26.10.2023 v Ad:kotolňa, STU FAD, Nám. slobody 19. Bratislava

REPRÍZY
27.10.2023 v Ad:kotolňa, STU FAD, Nám. slobody 19. Bratislava (I.repríza)

5.11.2023 v Ad:kotolňa, STU FAD, Nám. slobody 19. Bratislava (II. repríza)

19.12.2023 v Ad:kotolňa, STU FAD, Nám. slobody 19. Bratislava


Píše sa rok 1913 a angličanka Emily Davisonová sa v mene boja za volebné právo žien vrhá pod cválajúceho koňa na dostihových pretekoch v Epsome.

Autorská hra Michala Beleja je voľne inšpirovaná životom a smrťou najradikálnejšej postavy ženského feministického hnutia v Spojenom kráľovstve a skúma správanie utláčaného jedinca v rigidnej spoločnosti.

Inscenácia formou popovej mozaiky hľadá hranice medzi aktivizmom a terorizmom, maskulinitou a feminitou, obeťou a manipulátorom.

K incidentu prišlo pred viac ako sto rokmi, no príbeh Emily ponúka témy úzko späté so stereotypným rozdelením sveta, ktoré rezonujú aj dnes.

Tvorcovia si prirodzene kladú otázku: kam sme sa za ten čas posunuli?

„Jedna veľká tragédia môže zabrániť mnohým ďalším.“
Emily Davison


 

Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. 

S podporou Nadácie mesta Bratislava.
Časť tvorivého procesu prebiehala aj na rezidenčnom pobyte v Divadle Pôtoň.

Uvedené v spolupráci s ad: kreatívne centrum Fakulty architektúry a dizajnu STU 

 

Rádio DEVÍN

,,Text aj samotná inscenácia cielene miešajú univerzálnosť a autenticitu. “ Divadlo NUDE sa dlhodobo venuje tzv. ženským témam, takže Emily v ich repertoáry na oko nepredstavuje nič výnimočné. V skutočnosti však inscenácia v istom zmysle otvára novú etapu súboru, aj vzhľadom na intenzívnejšiu spoluprácu s Michalom Belejom. Divadlo opäť tne do živého a ešte viac sa od osobnej roviny posúva k celospoločenských problémom, ktoré dokáže komunikovať spôsobom príťažlivým pre rôzne cieľové skupiny a pritom stále si zachovávajúcim itelektuálny podtón.”

- Katarína K. Cvečková; načítala Zuzana Golianová

Next
Next

Cukrová vata: Party Is Over